aktualizováno 19. 8. 2021

Hlášení závad - Dej tipZadání závady DejTip

Díky aplikaci Hlášení závad - Dej Tip má každý občan možnost jednoduchým a rychlým způsobem upozornit samosprávu města na jakoukoli závadu. Systém umožňuje, aby občan anonymně odeslal fotografii a polohu konkrétního problému. Hlášení lze zadat dvěma způsoby - prostřednictvím moderní mapové aplikace v rámci webového prohlížeče nebo s využitím mobilní aplikace. Závady jsou na základě zadané kategorie automaticky přiřazeny odpovědným pracovníkům městského úřadu, kteří je dále řeší.

Aplikace slouží pouze k řešení drobnějších problémů na majetku města, nikoliv ke sběru podnětů dlouhodobého, strategického rázu, nebo řešení nákladných, komplexních akcí typu rekonstrukce ulic apod. V aplikaci rovněž nelze řešit závady na majetku Jihočeského kraje, státu či soukromých subjektů. Tato hlášení pokud možno předáváme dál.

V případě porušení vyhlášek a nařízení (špatné parkování, noční klid) volejte ihned městskou policii 156. Jste-li svědkem mimořádné události (např. násilí, krádež, požár) neprodleně volejte tísňové linky: policie 158, zdravotnická záchranná služba 155, hasiči 150.

Jak na to

DejTip webová aplikaceWebová aplikace Dej Tip umožňuje odeslání hlášení v několika snadných krocích: uživatel označí místo v mapě, vybere kategorii závady, doplní popis a případně nahraje fotografii poškozené věci z počítače. Pak už stačí jen zadat kontrolní kód pro ověření. Webová stránka navíc umožňuje i zobrazení dříve nahlášených závad včetně informace o stavu a průběhu jejich řešení. Hlášení je možné filtrovat nejen podle stavu a kategorií, ale i podle času nahlášení. Také je možné volit mezi základní mapou a leteckými snímky.

 

DejTip mobilni aplikace V mobilní aplikaci stačí problém vyfotografovat nebo vybrat z galerie uložených fotek, potvrdit místo z GPS polohy nebo vybrat v mapě, zařadit problém do příslušné kategorie, doplnit popis a odeslat. Tipy jsou odesílány anonymně, jméno ani telefonní číslo se neukládá. V terénu ani nepotřebuje mobilní datové připojení, pokud jste offline, tak se hlášení po odeslání uloží do fronty a po připojení na wifi (doma, v práci) se automaticky odešle. Aplikace je dostupná ke stažení zdarma na Google Play (pro Android), App Store (pro iOS) nebo ve Windows Store (pro Windows Phone) pod názvem „Hlášení závad - Dej tip":

Android Google Play iOS App Store Windows Phone Store
QR kód Android QR kód iOS QR kód Windows

 

Čím lépe závadu popíšete, tím snadněji může zodpovědná osoba reagovat. Zadávání osobních údajů nevyžadujeme. Prioritu mají slušná hlášení. Vaše hlášení můžete sledovat od následujícího dne od zadání v mapové aplikaci, kde se zobrazuje stav řešení a e-mail řešitele pro případnou další komunikaci z Vaší strany. Jakékoliv podání či ohlášení v této aplikaci nelze považovat za podání ve smyslu § 16 odst. 2 písm. g) zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení).

DejTip DashboardNa data hlášení lze nahlížet i jiným pohledem než v mapě. Na interaktivní stránce Statistika DejTip je možné analyzovat data z různých úhlů pohledu - kolik závad vyřeší odbor investic za rok, který úředník vyřešil nejvíc hlášení, kolik závad bylo např. na dopravním značení, jaká hlášení jsou zařazena do plánu, kolik hlášení bylo zadáno z webu a kolik z mobilu nebo třeba i který den v týdnu přichází nejvíc závad a v kolik hodin většinou přebírají úřednící hlášení k řešení.

 

Dotazy, náměty a připomínky k mobilní nebo webové aplikaci můžete zasílat na adresu gis@ckrumlov.cz

Icons from Freepik - www.flaticon.com are licensed by CC 3.0 BY

Město Český Krumlov