Hlášení závad - Dej tip
Díky aplikaci Hlášení závad - Dej Tip má každý občan možnost jednoduchým a rychlým způsobem upozornit samosprávu města na jakoukoli závadu. Systém umožňuje, aby občan anonymně odeslal fotografii a polohu konkrétního problému. Hlášení lze zadat dvěma způsoby - prostřednictvím moderní mapové aplikace v rámci webového prohlížeče nebo s využitím mobilní aplikace. Závady jsou na základě zadané kategorie automaticky přiřazeny odpovědným pracovníkům městského úřadu, kteří je dále řeší.
Aplikace slouží pouze k řešení drobnějších problémů na majetku města, nikoliv ke sběru podnětů dlouhodobého, strategického rázu, nebo řešení nákladných, komplexních akcí typu rekonstrukce ulic apod. V aplikaci rovněž nelze řešit závady na majetku Jihočeského kraje, státu či soukromých subjektů. Tato hlášení pokud možno předáváme dál.
V případě porušení vyhlášek a nařízení (špatné parkování, noční klid) volejte ihned městskou policii 156. Jste-li svědkem mimořádné události (např. násilí, krádež, požár) neprodleně volejte tísňové linky: policie 158, zdravotnická záchranná služba 155, hasiči 150.
Čím lépe závadu popíšete, tím snadněji může zodpovědná osoba reagovat. Zadávání osobních údajů nevyžadujeme. Prioritu mají slušná hlášení. Jakékoliv podání či ohlášení v této aplikaci nelze považovat za podání ve smyslu § 16 odst. 2 písm. g) zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení).
Vaše hlášení můžete sledovat od následujícího dne od zadání v mapové aplikaci DejTip, kde se zobrazuje stav a průběh řešení. E-mail na řešitele slouží pro případnou další komunikaci z Vaší strany. Hlášení je možné filtrovat nejen podle stavu a kategorií, ale i podle času nahlášení. Také je možné volit mezi základní mapou a leteckými snímky.
Webová mapa také umožňuje odeslání nového hlášení v několika snadných krocích: uživatel označí místo v mapě, vybere kategorii závady, doplní popis a případně nahraje ze složky počítače fotografii poškozené věci. Pak už stačí jen zadat kontrolní kód pro ověření.
V mobilní aplikaci Hlášení závad – Dej Tip stačí problém vyfotografovat nebo vybrat z galerie uložených fotek, potvrdit místo z GPS polohy nebo vybrat v mapě, zařadit problém do příslušné kategorie, doplnit popis a odeslat. Tipy jsou odesílány anonymně, jméno ani telefonní číslo se neukládá. V terénu ani nepotřebuje mobilní datové připojení, pokud jste offline, tak se hlášení po odeslání uloží do fronty a po připojení na wifi (doma, v práci) se automaticky odešle. Aplikace je dostupná ke stažení zdarma:
Android Google Play | iOS App Store | Windows Phone Store |
Na data hlášení lze nahlížet i jiným pohledem než v mapě. Na interaktivní stránce Statistika DejTip je možné analyzovat data z různých úhlů pohledu - kolik závad vyřeší odbor investic za rok, který úředník vyřešil nejvíc hlášení, kolik závad bylo např. na dopravním značení, jaká hlášení jsou zařazena do plánu, kolik hlášení bylo zadáno z webu a kolik z mobilu nebo třeba i který den v týdnu přichází nejvíc závad a v kolik hodin většinou přebírají úřednící hlášení k řešení.
Dotazy, náměty a připomínky k mobilní nebo webové aplikaci můžete zasílat na adresu gis@ckrumlov.cz.