Aplikace Závady a nedostatky - postřehy občanů města Český Krumlov získala ocenění
Aktualizace 29.11.2013
Zvláštní ocenění v soutěži The Best 2013 získala aplikace s názvem Závady a nedostatky - postřehy občanů města. Již osmý ročník této soutěže vyhlásil magazín Egovernment, který v České republice již dvanáctým rokem sleduje postup informatizace a elektronizace veřejné správy i společnosti obecně. Odborným partnerem soutěže Egovernment The Best je společnost KPMG Česká republika, která poskytuje služby také vládním institucím, subjektům veřejného sektoru a neziskovým organizacím.
Soutěž byla v rámci objektivity vyhlášena ve čtyřech kategoriích, v nichž se projekty navzájem porovnávaly. Jednalo s o kategorii centrálních projektů, projektů krajů, projektů měst (městských částí) a projektů obcí. Navzájem tak byly porovnávány pouze projekty adekvátního rozsahu a významu.
Soutěž byla určena každému, kdo v rámci veřejné správy ČR realizoval jakýkoliv projekt elektronizace. Nebylo podstatné, zda se jedná o malý či velký, lokální či celorepublikový projekt. Byl důležitý nápad a skutečnost, že se jedná o elektronizaci veřejné správy. Cílem projektu Egovernment The Best KPMG je zviditelnění zajímavých projektů, které mohou být inspirací pro ostatní realizátory a provozovatele
Město Český Krumlov zprovoznilo novou webovou aplikaci pro hlášení závad a nedostatků na území města v srpnu letošního roku. Za první dva měsíce provozu bylo nahlášeno 121 závad, z nichž valná většina byla relevantními upozorněními. Převzatá hlášení jsou zobrazena v mapě a celkovém přehledu a je tak možné sledovat průběh jejich řešení. V seznamu hlášení lze třídit a vyhledávat dle různých parametrů jako je např. stav řešení, kategorie či datum nahlášení.
Aplikace byla vytvořena pracovníky oddělení informatiky s využitím volně dostupných technologií a díky kladnému hodnocení z řad veřejnosti i pracovníků úřadu lze předpokládat dlouhodobé trvání projektu. Projekt tak může být inspirací pro ostatní subjekty veřejné správy.