aktualizováno 29. 3. 2018

Město vydává doporučení k novému tržnímu řádu

aktualizováno 29. 3. 2018

Od prvního dubna vejde v Českém Krumlově v účinnost nový tržní řád, dle kterého vlastníci nemovitostí v centru města mají povinnost upravit vzhled průčelí domů tak, aby odpovídala kulturně historické hodnotě památkově chráněných objektů. Pro provozovatele obchodů, restaurací a dalších služeb vydalo nyní město Český Krumlov doporučení, jakým způsobem se mají při prezentaci zboží a služeb řídit.

Smyslem úpravy tržního řádu je snaha ochránit a zachovat jedinečný historický ráz centra města, který se v množství nabízeného zboží místy vytrácí. V novém řádu jsou promítnuty změny ve způsobu nabízení a prodeje zboží i služeb mimo provozovnu, tj. na zdech domů, okenicích, konstrukcích, stojkách před obchody apod. V městské památkové rezervaci a dalších vnitřních částech města bude jejich podoba v jednotlivých případech regulována souhlasem rady města. Tato jednorázová povinnost požádat o souhlas se způsobem prezentace se týká všech subjektů v centru města, které nabízejí zboží a služby mimo provozovnu.

„Jedná se nejen o stojky, cedule a zboží na věšácích, ale také o fotografie zobrazující pokoje hotelů, nabídku výletů, zájezdů, pronájmu sportovního zařízení apod., a také samolepky s informací, že v provozovně jsou přijímány platební karty a je poskytováno internetové připojení," vyjmenovává místostarosta Josef Hermann.

Od roku 2010 ve městě platí doporučující pravidla pro umisťování přenosných reklamních zařízení a pro vystavování zboží, která provozovatele navedou správným směrem i v souvislosti s novým tržním řádem. Pravidla mimo jiné stanovují velikost věšáků a stojanů v maximální výšce 130 cm a 70 cm v šířce, nesmí obsahovat směrové šipky a u provozovny může být pouze jeden takový stojan.

Stojany by měly být zhotoveny řemeslně z vhodného historicky tradičního materiálu, s vhodnou strukturou povrchu a barevným zpracováním. Umístění a vystavování zboží, prodávaného v provozovně, na pozemku před provozovnou lze bez stojanu vystavit na ploše maximálně jednoho metru čtverečního tak, aby nebránilo pohybu chodců.

Provozovatelé by neměli pokládat zboží na okenní parapety domů, zavěšovat zboží pomocí provázků, lan nebo háčků na okna, okenice, dveře, dveřnice, vitríny a fasády. Reklama by neměla přesáhnout polovinu plochy okenic a dveřnic. Stejně tak by neměly být oblepeny samolepkami okna, dveře a vitríny.

Konkrétní podobu všech doporučení, doplněné vyobrazením dobré a špatné praxe, naleznete v tomto dokumentu.

 

Na koho se obrátit?

Postup při vyřizování žádosti o schválení vystavování zboží bude stejný jako při vyřizování žádosti o zřízení tržního místa nebo o zábor veřejného prostranství. Agendu má v gesci Odbor dopravy a silničního hospodářství, který ve spolupráci s Odborem památkové péče Městského úřadu Český Krumlov zajišťuje projednání žádosti. O konečné podobě pak rozhodne Rada města Český Krumlov.

Jméno
Odbor / odd.
Funkce
E-mail
Telefon
Ing. Jan Sládek
Odbor / oddělení: ODSH
Funkce: vedoucí odboru
E-mail: jan.sladek@ckrumlov.cz
Telefon: 380 766 500

Po kliknutí na vybrané jméno se zobrazí kompletní informace o kontaktu.

 

Icons from Freepik - www.flaticon.com are licensed by CC 3.0 BY

Město Český Krumlov

Nastavení soukromí:

Soubory cookie používáme ke shromažďování a analýze informací o výkonu a používání webu, zajištění fungování funkcí ze sociálních médií a ke zlepšení a přizpůsobení obsahu. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas, který nám udělíte kliknutím na volbu „Souhlasím se vším“. Své preference můžete snadno upravit kliknutím na volbu „Podrobné nastavení“.

Povolujete: