Městský úřad Český Krumlov neustále zkvalitňuje nabídku služeb
aktualizováno 29. 3. 2017
Platby kartou na pokladně, navýšení kapacity online rezervací nebo rozšíření úředních hodin - to jsou jarní novinky, které zpříjemní občanům a klientům vyřizování dokladů a dokumentů na Městském úřadu v Českém Krumlově.
V rámci zkvalitňování služeb Městský úřad Český Krumlov upravuje od 1. dubna 2017 úřední hodiny na registru řidičů a vozidel, podatelně, matrice, pokladně, občanských průkazech a cestovních dokladech, tedy na nejvytíženějších odděleních. Úřední hodiny jsou nově rozšířeny a provoz úřadu nebude přerušen polední pauzou zaměstnanců. Nové úřední hodiny naleznete na www.ckrumlov.cz/uredni_hodiny . Od března jsou rozšířené úřední hodiny také na registru podnikatelů.
Dále od začátku dubna městský úřad rozšiřuje nabídku služeb - nově mohou občané a klienti platit na pokladně v 1. patře nejen v hotovosti, ale také platební kartou. Městský úřad tak reaguje na zvýšenou poptávku obyvatel po této službě. Pokladna přijímá platební karty MasterCard, VISA a VISA Electron, Maestro, V Pay, JCB, Diners Club a Discover.
Na základě dosavadního fungování a v důsledku rostoucí obliby online rezervací pro vyřizování dokladů na městském úřadu, byl systém elektronických objednávek od začátku března také nově upraven. „U agendy registru vozidel se kapacita online objednávání oproti současnému stavu zdvojnásobila, u občanských průkazů a cestovních dokladů ztrojnásobila a u registru řidičů zčtyřnásobila," uvedl tajemník městského úřadu Radim Rouče. Rozdíly v jednotlivých časech jsou dány různou rychlostí vyřizování jednotlivých agend. U občanských průkazů a cestovních dokladů je možná rezervace po 20 minutách, u registru řidičů po 15 minutách a na registru vozidel po 30 minutách.
„Na základě rostoucí nabídky služeb se i letos zapojujeme do soutěže Přívětivý úřad, kde jsme v loňském roce obsadili 3. příčku nejpřívětivějšího úřadu v Jihočeském kraji," doplnil tajemník.
Zaměstnanci úřadu se zapojují do projektu Dobrovolnictví ve veřejné správě
Na základě uzavřeného memoranda mezi městem Český Krumlov a Fondem dalšího vzdělávání vznikla na městském úřadě platforma pro podporu zaměstnanců veřejné správy v dobrovolnických aktivitách. Cílem projektu „Dobrovolnictví ve veřejné správě" je vytvoření systému dobrovolnických programů v rámci veřejné správy, jejichž prostřednictvím by mělo být podporováno informální vzdělávání zaměstnanců, mělo by dojít ke zvýšení efektivity organizace, měla by se zvýšit organizační kultura atp. Zapojení přinese zaměstnancům hlubší znalosti, kompetence a porozumění problematice i specifikům práce s klienty. Ve svém důsledku pak povede k vyšší efektivitě veřejné správy, pozitivním změnám v organizační kultuře a rozvine spolupráci se sociálními partnery. Konec projektu je naplánován na rok 2019, poté by měli být účastníci schopni sami v systému pokračovat a svým zaměstnancům dobrovolnictví dále nabízet a podporovat je v něm.
Více o projektu na www.fdv.cz/dobrovolnictvi