Azylový dům pro matky s dětmi – Centrum Kamínek
Plešivecké náměstí 75
381 01 Český Krumlov
Vedoucí: Bc. Lenka Zahradníková
Telefon: 724 374 333, 606 635 249
E-mail: azylový dům pro matky s dětmi - dmd.ck@centrum.cz, dmd.ckvysny@centrum.cz
web: www.ckrumlov.cz/cz/centrum-kaminek/
K 30. 6. 2022 bylo ukončeno poskytování sociální služby - domy na půl cesty. Organizační složka města Český Krumlov CENTRUM KAMÍNEK, Plešivecké náměstí 75, Český Krumlov navýšila od 1. 7. 2022 kapacitu sociální služby - azylové domy o 3 byty / 6 lůžek na adrese Vyšný 39, Český Krumlov.
Spolufinancování
Poskytování sociální služby bylo v období 2008 - 2015 spolufinancováno v rámci individuálních projektů Jihočeského kraje "Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji I. - III." z Evropského sociálního fondu prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost.
Od ledna do března 2016 bylo poskytování sociálních služeb spolufinancováno z účelové dotace Jihočeského kraje.
Od dubna 2016 do prosince 2018 bylo zajištění sociálních služeb spolufinancováno v rámci individuálního projektu Jihočeského kraje "Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji IV.".
Od ledna 2019 do června 2022 bylo zajištění sociálních služeb spolufinancováno v rámci individuálního projektu Jihočeského kraje „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji V.“.
Od července do prosince 2022 byla sociální služba spolufinancovaná z účelové dotace Jihočeského kraje.
Od ledna 2023 do konce roku 2025 bude sociální služba spolufinancovaná v rámci individuálního projektu Jihočeského kraje „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji VI.“.
Kapacita Centra Kamínek
Azylový dům pro matky s dětmi
na adrese Plešivecké náměstí 75, Český Krumlov:
- 5 bytů a 15 lůžek
- 1 klubovna
na adrese Vyšný 39, Český Krumlov:
- 5 bytů a 12 lůžek
- 1 klubovna
Celkem má azylový dům pro matky s dětmi 10 bytů a 27 lůžek.
adresa: Plešivecké náměstí 75 a Vyšný 39, Český Krumlov
Poslání
Posláním azylového domu pro matky s dětmi (dále jen AD) je pomáhat těhotným ženám a matkám s dětmi překlenout nepříznivou sociální situaci, která je spojena se ztrátou bydlení. Pracovníci domova poskytují v bezpečném a klidném prostředí individuální podporu, řád a podněty, aby se ženy a matky mohly orientovat ve vlastní situaci, hledat východiska a činit kroky k jejímu řešení. Služba pomáhá uživatelkám poznávat vnitřní zdroje a nacházet vlastní schopnosti ke zvládání potíží a nepříznivé situace.
AD je registrovaná sociální služba "azylový dům", poskytovaná v souladu s § 57 zákona č. 108/200 Sb., o sociálních službách, v platném znění a poskytuje následující základní činnosti:
1. Poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy:
- vytvoření podmínek pro samostatnou přípravu nebo pomoc s přípravou stravy.
2. Poskytnutí ubytování:
- ubytování po dobu zpravidla nepřevyšující 1 rok;
- umožnění celkové hygieny těla;
- vytvoření podmínek pro zajištění úklidu, praní a žehlení osobního prádla, výměny ložního prádla.
3. Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:
- pomoc při vyřizování běžných záležitostí vyplývajících z individuálních plánů;
- pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňovaní osob, včetně uplatňování zákonných nároků a pohledávek.
Základní činnosti při poskytování sociální služby se v azylových domech zajišťují v rozsahu těchto úkonů dle ustanovení § 22 vyhlášky č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů.
Okruh osob, kterým je služba určena
Sociální služba AD je určena pro těhotné ženy a matky s dětmi, které se ocitly v nepříznivé sociální situaci spojené se ztrátou bydlení. Služba je rovněž poskytována ženám a matkám s dětmi, které se ocitly v krizové situaci či jsou ohroženy sociálně znevýhodněným prostředím nebo jednáním jiných osob.
Přednostně jsou přijímány osoby s trvalým bydlištěm v Českém Krumlově.
Službu nelze poskytnout
- ženám a matkám, které z důvodů zdravotního stavu potřebují bezbariérové prostředí;
- ženám a matkám, které z důvodu zdravotního stavu potřebují péči v odborném zdravotnickém zařízení;
- ženám a matkám, které trpí akutním infekčním onemocněním neslučitelným s pobytem v kolektivním zařízení;
- chování osoby z důvodu duševní poruchy závažným způsobem narušovalo kolektivní soužití.
Cíle služby
Hlavním cílem poskytované sociální služby je poskytnout uživatelkám a jejich dětem zázemí a podporu při řešení nepříznivé situace a sociální začlenění v klidném a bezpečném prostředí.
Další cíle
- získat nebo si udržet vhodné zaměstnání;
- zajistit si návazné bydlení;
- vést domácnost (praní, žehlení, úklidy, vaření);
- komunikovat s úřady a institucemi;
- hospodaření s finančními prostředky - dluhová problematika;
- zvyšovat počítačovou gramotnost klientek.
Zásady
Podpora samostatnosti a soběstačnosti - veškerá snaha zařízení vede k nezávislosti na službě a posilování dovedností a sebedůvěry
Podpora rodičovských dovedností - pracovníci podporují rozvoj rodičovských dovedností
Respekt - pracovníci respektují volbu a rozhodování uživatelek služby
Zodpovědnost - pracovníci podporují klientky k tomu, aby přebíraly zodpovědnost za svou situaci a její řešení
Individuální přístup - ke každé klientce je přistupováno individuálně, na základě jejích specifických potřeb
Rovnost - všichni uživatelé služby mají stejný přístup ke službám a také stejná práva a povinnosti
Odbornost - sociální služba je poskytována odborně
Provozní doba
Sociální služba je poskytována nepřetržitě. Poskytování činností jako je pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí a základní sociální poradenství je zajištěno vždy v době od 8.00 do 15.30 hodin v pracovních dnech.
Smlouva
Služba je poskytována na základě písemné smlouvy na dobu určitou tj. na dva měsíce. Po dohodě s poskytovatelem může být smlouva prodloužena dodatkem ke smlouvě zpravidla na dobu jednoho roku.
Úhrady za poskytovanou sociální službu
Platba za sociální službu 80 Kč/lůžko/den a za dítě částku 20 Kč/lůžko/den, a to vždy nejpozději do 25. dne běžného měsíce.
Fakultativní činnosti poskytované uživatelům azylového domu (§ 35 zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů)
Klientky mohou bezplatně využívat těchto fakultativních činností:
- přístup k internetu;
- kopírování dokumentů + tisk;
- využití pevné linky;
- možnost uložení peněz do trezoru;
- poskytnutí potravinové pomoci;
- poskytnutí materiální pomoci (oblečení a obuv)
- klientky mohou využít službu praní prádla v automatické pračce.
Informace o ochraně osobních údajů
Na koho se obrátit
E-mail: dmd.ck@centrum.cz
Vedoucí, sociální pracovník: Bc. Lenka Zahradníková: +420 724 374 333
Sociální pracovnice: Bc. Alena Směšná: +420 606 635 249
pevná linka: +420 380 711 472, +420 380 715 286