Typový projekt "Czech POINT - Kontaktní místo", reg. číslo: CZ.1.06/2.1.00/02.01648
aktualizováno 12.2.2013
V roce 2009 město Český Krumlov získalo dotaci 58.259,- Kč z Integrovaného operačního programu prostřednictvím odboru strukturálních fondů Ministerstva vnitra ČR na upgrade zařízení kontaktního místa Czech POINT. Náklady města na modernizaci pracoviště činily 10 tis. Kč.
Jedním z cílů Integrovaného operačního programu je modernizace a zefektivnění činností a procesů v oblasti veřejné správy zaváděním ICT (informačních a komunikačních technologií) v územní veřejné správě. Dotačním programem "eGovernment v obcích - Czech POINT" tak IOP pomáhá řešit další fázi reformy veřejné správy a rozvoj elektronizace veřejné správy, která by měla přinést rychlejší a spolehlivější poskytování veřejných služeb nejširší veřejnosti. Tento program umožnil modernizaci již existujících pracovišť Czech POINT, nebo vytvoření nových kontaktních míst Czech POINT ve všech obcích.
Czech POINT (tedy Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál) slouží jako asistované místo výkonu veřejné správy, umožňující komunikaci se státem tak, aby "obíhala data, ne občan". V současné době modernizované pracoviště Czech POINT poskytuje širokou škálu služeb. Občan na tomto kontaktním místě může získat výpis z katastru nemovitostí, z obchodního rejstříku, živnostenského rejstříku, výpis z rejstříku trestů, z bodového hodnocení řidiče nebo z insolvenčního rejstříku. Kontaktní místo přijímá podání podle živnostenského zákona (§ 72), dále podání do registru účastníku provozu modulu autovraků, vydává ověřené výstupy ze Seznamu kvalifikovaných dodavatelů a provádí autorizované konverze dokumentů ( tedy převádí písemné dokumenty do elektronické podoby a naopak). V neposlední řadě kontaktní místa poskytují služby spojené s provozem datových schránek.
Modernizace pracoviště Czech POINT tak umožní plánované další rozšiřování služeb veřejnosti. V konečné fázi bude moci občan své záležitosti vyřizovat z domova prostřednictvím internetu.
Cílem celého projektu "eGovernment v obcích - Czech POINT" bylo zřízení kontaktních míst Czech POINT i v obcích II. a I. typu, aby služby kontaktních míst byly dostupné pro všechny občany.
Z tohoto důvodu zároveň pracovníci z oddělení strategického rozvoje kompletně administrovali i žádosti obcí ze správního obvodu ORP Český Krumlov (tzn. podávali žádosti, administrovali proces realizace, případné změny v projektech a také závěrečné vyúčtování a vyhodnocení jednotlivých "obecních " projektů). Jednotlivé obce mohly žádat o zřízení úplně nového pracoviště Czech POINT s dotací 93.927,- Kč nebo o upgrade případného stávajícího pracoviště s dotací 68.540,- Kč.
Pracoviště Czech POINT byla zřízena nebo modernizována v 17 obcích ORP Český Krumlov - v Bohdalovicích, Černé v Pošumaví, Dolním Třeboníně, Holubově, Hořicích, Křemži, Loučovicích, Malšíně, Mirkovicích, Mojném, Přední Výtoni, Přídolí, Rožmberku, Srníně, Světlíku, Věžovaté Pláni a Zlaté Koruně.
Vladimíra Hovádová, CSc., manažer projektu