Podání stížnosti
Stížnost je písemné nebo ústní podání, jímž se fyzické a právnické osoby nebo skupiny osob obracejí na orgány města Český Krumlov (dále jen město) ve věci ochrany svých zájmů, kterým upozorňují na nedostatky či závady, jejichž řešení náleží do působnosti orgánů města, nebo kterým poukazují na nevhodné chování úředních osob nebo nesprávný postup správního orgánu.
Za stížnost se pro účely těchto pravidel považují:
- Stížnosti proti nevhodnému chování úředních osob nebo proti postupu správního orgánu ve smyslu ustanovení § 175 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „správní řád“).
- Ostatní stížnosti, sloužící k ochraně zájmů pisatele, jejichž řešení náleží do působnosti orgánů města.
Stížnost lze podat:
- Písemně, a to v listinné (analogové) podobě nebo elektronicky.
- Osobně.
Podacím místem pro podání písemné listinné stížnosti je podatelna Městského úřadu Český Krumlov na adresách Kaplická 439, Český Krumlov a nám. Svornosti 1, Český Krumlov.
Podacím místem pro podání stížnosti elektronicky je:
- Adresa elektronické podatelny: posta@ckrumlov.cz.
- Datová schránka města: 64pbvxc.
- E-mailové adresy jednotlivých zaměstnanců města.
- Portál občana s formulářem pro podání stížnosti.
Stížnost podaná e-mailem na adresu elektronické podatelny nebo e-mailovou adresu jednotlivých pracovníků musí být podepsaná elektronickým podpisem. Není-li taková stížnost podepsaná elektronickým podpisem, považuje se za anonymní stížnost.
Anonymní stížnosti posoudí oprávněná osoba a rozhodne, zda bude stížnost vyřizovat v souladu s vnitřním předpisem.
Podacími místy pro podání osobní stížnosti jsou jednotlivé odbory, oddělení či úseky Městského úřadu Český Krumlovu a podatelna. Pokud stížnost nelze vyřídit ihned na místě, o podání osobní stížnosti se sepíše záznam. Záznam se sepíše rovněž v případě, že vyřízení věci nenáleží do působnosti města a stěžovatel na sepsání záznamu trvá. Záznam podepíše osoba, která podání učinila, zaměstnanec, který záznam pořídil, a ostatní účastníci jednání. Osobní podání anonymní stížnosti není možné; stěžovatel má právo požádat, aby jeho jméno nebylo v souvislosti s šetřením stížnosti uváděno.
Pro podání stížností dle § 175 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, platí ustanovení § 37 tohoto zákona.
Pro službu podání stížnosti není možné využít elektornický objednávkový systém.
Rezervaci termínu je možné řešit telefonicky či e-mailem s jednotlivými zaměstnanci města.
Po kliknutí na vybrané jméno se zobrazí kompletní informace o kontaktu.
Fyzická nebo právnická osoba.
K podání písemné stížnosti stačí pouze vyplněný formulář.
S vyřízením služby se neváží žádné poplatky.
Oprávněná osoba k vyřízení stížnosti dle vnitřního předpisu je povinna věc prošetřit a do 60 dnů stěžovateli zaslat sdělení o vyřízení stížnosti, nestanoví-li pravidla jinak.